15 Meme Kenyataan Ustaz '18 Kali, Kali Ke 19, Aura Dia MasyaAllah' Trending

Juara Da'i musim kedua iaitu Nik Ahmad Farhan Nik Mohamad, 29, hangat menjadi topik bualan orang ramai kerana kata-katanya dalam satu temu bual, baru-baru ini.

Semuanya gara-gara pendedahan yang dibuatnya mengenai kisah perkahwinan keduanya yang berlangsung di Tanah Suci Mekah bersama seorang janda anak lapan. 




Namun apa yang menarik perhatian ramai apabila dia turut mengakui seramai 18 orang wanita sudah mengajak dia berkahwin sebelum ini di mana dia menolak dengan baik namun berbeza pula dengan lamaran kali yang ke 19.


"Jujur saya katanya sudah 18 orang wanita meminta untuk jadi isteri kedua sepanjang tempoh beberapa tahun perkahwinan saya dengan Fatin (isteri pertama). Namun, semuanya saya tolak dengan mudah. Namun wanita yang ke 19 ini membuatkan saya tiada kekuatan untuk menolak.

"MasyaAllah...auranya membuatkan saya terkenang kisah penyatuan cinta antara Nabi Muhammad SAW dan Siti Khadijah," katanya kepada Mstar



Susulan itu, muncul pula beberapa parody di media sosial menggunakan ayat Da'i tersebut 

1. 18 Kali Kawan Ajak Travel tetap tak suka, sehinggalah member ajak kali ke 18 tak kuat nak tolak, MasyaAllah


2. 18 Kali Permintaan Nak Baby, Wawa Tolak, Kali ke 19 ni Wawa Takde Kekuatan nak tolak, Dia punya aura tu MasyaAllah






3. 18 Kali Baca komen masih boleh tahan gelak, kali ke 19 ni dah tak kuat nak tahan, dia punya aura kelakar tu MasyaAllah



4. 18 Kali orang minta kami buat pasal telur bukan punca luka bernanah, tapi kali ke 19 kami tak boleh tolak

 

5. 18 Orang perempuan minta nak jadi isteri saya senang-senang je saya tolak. tapi wanita ke 19 ini saya takde kekuatan nak tolak
   


18 orang perempuan mintak nak jadi isteri saya, senang-senang je saya tolak. Tapi wanita yang ke-19 ni, saya takde kekuatan nak tolak, memang aura dia masyaAllah..




6. Dulu tak suka shopping, 18 kali iklan keluar tetap tak suka. Hinggalah keluar iklan ke 18 saya takde kekuatan nak tolak aura dia tu.. 



7. Dah 18 kali orang minta kami buat sale, tapi kali ke 19 ni kami tak ada kekuatan nak tolak.

  

8. 18 kali duk pikir, kali ke 19 kali terpikir, di post je


Kali ke 18 papa nak conteng muka adik tak kasi, kali ke 19 adik tak mampu tolak



dah 18 orang saya crush tapi semua lepas saya crush terus kahwin dengan orang lain, tapi yang ke 19 ni aura dia huish


 Setelah 18 kali kau cuba memperdayakanku, kini kali ke 19 aku mula sedar



Dah 18 kali orang tegur berhenti merokok, kali ke 19 terpaksa akur..kuat betul aura dia.

Dah 18 kali lalu tak sempat singgah Econsave, kali ke 19 aura promosi dia takde kekuatan nak tolak.


18 kali, 18 kali je...diamlah


Walaupun 18 kali kita pernah gagal, jangan pernah give up. Mungkin kali ke 19 kita akan berjaya 

Kredit : Twitter

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post