20 Meme Lawak Burung Apa? Burung Puyuh! Viral Sampai Ke Negara Seberang

Lawak burung puyuh yang direkodkan pada tahun 2008 kembali tular di negara seberang pada tahun 2020 sampai di jadikan meme dan kiasan dalam posting.



Aaa burung ape kat atas tu? Burung ape? Nak tau burung ape, tengok video asal ini

Haa.bagaimana? Dasyatkan kelawakan beliau? HAHAHA. Mari kita lihat komen-komen penonton tentang kelawakan beliau pulak.



1. Aku rasa cam nk nanges tgk dia nieh,.. semoga roh dia d cucuri rahmat~ ahaks~

2. mak aiii.... 10 minit aku gelak xleh nk stop... muka sposen jer....

3. Aku tegelak jugak bila nengok video ni. tiba-tiba aku perasan, aku bukan gelakkan lawak yang mamat ni cuba buat, tapi aku gelakkan mamat tersebut. sian dia. mesti dia tengah nervous. aku rasa idea mamat ni punya lawak ialah bila dia cakap burung puyuh kat atas (burung puyuh kan takleh terbang).

4. Aku gelak sebab ade orang gelak kat 0:56 ..hahahaha

5. Mak ai..kelakarnye...cm cicak tokek

Komen aosf : Beliau mempunyai bakat yg sangat besar. Belum pun jadi finalist RajaLawak, tapi lawak yg dibawakan beliau sangat bermakna kelawakannya. Idea yg boleh dikembangkan lagi. Bak kata Harum Salim Bachik, perlu banyak belajar lagi tentang burung. HAHAHAHAHA


Video Burung Ape Tu? Burung Puyuh" adalah dialog seorang peserta audition untuk program Raja Lawak musim kedua tahun 2008 tapi kembali viral di negara seberang di tahun 2020

Jadi jom kita selongkar, antara meme2 buyung puyuh dari negara seberang

.





Who is that BURUNG?



Look Over there at the sky!


Just look at the sky


Man...Mann...burung apa tu man versi dramatik


Besarnya puyuh


Burung puyuh Be Like


Ran Burung apa tu Ran?

 

Foto : Pengamen Maksa Si Kasumi 

Kena sekeh dengan bezita


Man.. in the real world


Classic itu legend


Dijadikan spell card


Sampai dijadikan promosi 




 zaman sekarang vs zaman dahulu

Foto : memed.da

Foto : updateotaku
Buwong apa tu? buyung puyuh



Foto : hsnhnfi

Bak kata juri, satu percubaan yang mantap



Serius! memang peringkat tinggi punya level lawak ni. bukan kaleng-kalang sampai boleh viral sedangkan dah lebih 10 tahun berlalu.

Pada yang masih samar-samar dimana lawaknya tu adalah pada waktu sebut burung puyuh sambil melihat ke atas! itulah lawaknya padahal burung puyuh kan tak boleh terbang.

Sekian

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post