35 Koleksi Kata Puitis Fahri Skroepp Yang Viral Ini Buat Semua Senyum Tersipu-Sipu

Tular di negara tetangga, Indonesia apabila sebuah fanpage bernama Fahri Skroepp/ Fahri Sadboy. Mengapa disebut Fahri Sadboy? Jika kita lihat beberapa caption di status facebooknya, kamu pasti akan mengerti.



Uniknya di usianya yang masih terlihat muda, Fahri Skroepp dapat merangkai kata demi kata dengan rapi. Bahkan kemampuan menulis anak kecil ini boleh dikatakan mengalahkan orang dewasa yang bercinta. Siapa tahu boleh jadi penyair kalau sudah besar nanti.

Jom kita selongkar antara koleksi madah pujangga Fahri Skroepp yang meruntun jiwa kalbu dulu kini dan selamanya! Ready! Set Go.



Deeep ni ~ Kalau sudah sukses, jangan lupa belikan kasut untuk ibu, meskipun harganya murah tapi setidaknya syurgamu tidak terguris batu 



Bukan ragamu yang membuatku berhenti mencintaimu, tetapi ragumu ~ cewahhh



Kamutaukenapatulisaniniakubuattanpajarak?



Tau tak kenapa hujan turunnya air? kerana kalau turunnya aku, nanti jadi rebutan
huwaa 


terlalu sering hati ini berurusan dengan senja, sampai lupa tubuh ini juga butuh pelukan manja



Cinta perlu dinyatakan agar pelaminan tak hanya lamunan.
 


Darimana datangnya kecewa? dari dia yang kau anggap istimewa

Jangan meminta seseorang untuk selalu ada kerana kamu harus tahu yang tulis akan hadir tanpa diminta


Singkat je, aku mencintaimu hanya dalam dua waktu
Kini dan selamanya

Sampai saat ini kamu masih menjadi alasan kenapa hatiku tidak menerima sesiapapun


Apapun perlakuan kamu, aku akan tetap tersenyum
Kerana aku sedar bahawa mencintaimu adalah luka yang paling disengajakan.


Dulu kita pernah tertawa lepas sebelum akhirnya saling melepas



Jika tak sanggup menjalani pahitnya berjuang, makan bersiaplah untuk merasakan pedihnya terbuang


Di langit yang kau tatap, ada rindu yang ku titip


Kamu bagiku adalah candu, namun aku bagimu sebatas canda


Seberat apapun luka dan kecewa yang kau berikan, selalu ada teman yang meredakan sehingga selepas kepergianmu perlahan aku paham bahawa sedih tidak perlu berlanjutan. Makan duka akan segera surut

Kalau sudah sukses, jangan lupa belikan sandal buat ibu, Meski harganya murah tapi setidaknya syurgamu tidak tergores batu.



Aku bersedia menjadi hujan ditengah kemaraumu, Namun setelah aku jatuh kau memilih berteduh


Apapun perlakuanmu aku akan tetap tersenyum kerana aku sedar bahawa mencintaimu adalah terlupa yang paling disengaja.


Pada sastera yang mewakili rasa,
Kutitip cinta lewat dakwat dan tarian pena,
Maaf hanya sebatas doa dan aksara,
sebab didepanmu aku belum berani bicara.


Aku sempat mengira bahawa kau takdirku, ternyata keliru hadirmu adalah luka yang dibekukan waktu


Walaupun badanku bau matahari, 
aku berusaha membahgiakanmu setiap hari
tanpa henti tanpa kenal rugi.


Tak hanya seketika,
setiap perubahan memerlukan proses,
tetap teguh walau terluka
belajar menderita tanpa protes



Aku harap kau sama denganku
memupuk rindu diantara ruang dan waktu yang membatasi temu
Yakini cinta yang tangguh takkan pernah runtuh 
akan tetap utuh sekalipun terpisah jarak yang jauh


Aku bersedia menjadi hujan ditengah kemaraumu
Namun setelah aku jatuh kau memilih berteduh.


Maafkan aku yang sering menggangu waktumu hanya kerana urusan rindu


Hanya kerana nyaman, aku lupa bahawa kita hanya sebatas teman



Akulah lelaki yang selalu berusaha membuatmu lupa bahaya kamu pernah terluka.

Fakta, Kita tak benar-benar ingin melupakan, 
hanya menjaga jarak agar tak saling merindukan


Sebenarnya hati ini lelah namun rindu enggan mengalah

Akulah hujan yang ikhlas membasahi bumi, 
meski yang kau harap adalah pelangi



Haa..selesai pastinya status Fahri Skroepp yang romantis, menyentuh hati ini membuatkan kita tersenyum-senyum sendiri.

Pasti ramai netizen yang terhibur sekaligus kemaruk dengan cuitan-cuitan bergambar anak kecil ini. jadi mana satu katanya yang jadi favorite?

Kredit : Fahri Skroepp

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post