15 Pickupline Raya Aidilfitri Buat Pasangan Suami Isteri Sweet Sekali Sekala

Selalu Bf, GF Je Bagi Chancelah buat pasangan suami isteri nak suweet muweet.



Jadi jom kita selongkar koleksi Pickupline Raya Buat Pasangan Suami Isteri

1. Isteri: 10 malam terakhir ni, jom kita banyakan berdoa. Moga dimakbulkan.
Suami: abg doakan agar b menjadi kekasih terakhir dalam hidup abg.
Isteri: b doakan abg adalah insan terakhir yang b sayang hingga ke syurga..


2. Isteri: abg, jom g bazar raya 
suami: ok kejap abg siap.
Isteri: banyaknya yg best2 bang, nk beli apa ye.
Suami: awak tahu apa beza bazar raya dgn awak?
isteri: huh, beza ape abg?
Suami: Bazar raya banyak pilihan,tp pilihan hati abg tetap syg sorg je.cia..cia..cia





3. Husband: awak .. kita nak balik kampung ni , handphone awak ada waze tak ?
Wife : yee ada waze, kenapa abg ?
Husband: Boleh tak waze kan jalan ke hati syg .
hahahaha .

4. Wife: Oh abg, internet syg habis nak waze.
Husband: Takpe, biar internet habis, asalkan kasih syg kita sentiasa ada 
hahahahaha 

5. Suami : Raya nnt xyah pakai baju warna warni sgt ye
isteri : ehh, kenapa pulak??
suami : sebab awak dh cukup untuk mewarnai hidup saya
isteri : ...



6. Saya kalau hari Raya je mesti nak beli dodol.. sampai isteri saya pun pelik dan dia ni tak suka dodol.. tapi raya kalini dia tanya saya..
Isteri : Abang, kenapa setiap kali raya mesti beli dodol?
Saya : Haha sebab dodol dengan awak ada persamaan la yang..
Isteri : Sampai hati abang samakan kita dgn dodol.. apa yang samanya?
Suami : awak dengan dodol sama je.. tak pernah tak manis.. hihihi
Isteri : alalalaaa 
Tapi dia tetap tak suka dodol.. dia suka pujian je.. hahaha

 
7. Suami: Awak, awak tahu tak apa beza awak dengan pelita?
Isteri: Emmm entah
Suami: Pelita menyinari hari raya tapi sayang menyinari kehidupan abang.
Isteri: chia chia chia terima kasih abang.
 


8. Isteri : " ish, dah kenapa tengok saya macam tu. Kenapa tak makan rendang saya buat tu? Penat saya buat tu. Tak sedap ke?
Suami : " Bukan tak sedap, tapi saya tengok awak pon dah kenyang "



9. Suami : Kuih semperit xda ke?
Isteri : Tak sempat nak buat la sayang. Sory sangat2 ye.
Suami : Tak pe..i tak kisah kalau kuih semperit tak ada..Tp i rasa lagi perit kalau u tak ada  cia cia cia...



10. Suami : Yang, tahun ni tak dapat balik kampung lah..cuti dah dibekukan Kena kerja. MAAF ZAHIR BATIN ye...
Isteri : Tak pelah sayang..Saya dah lama berkampung di hati awak..kampung saya di mana ada awak. So saya redha walaupun tak dapat raya dengan mak..
Suami : Yang, awk dah cairkan cuti raya..Saya tipu je..Jom kita balik kampung. Cepat siap..
 

11. Si isteri : Abang! Ohhh Abanggg! Meh lah rasa kuih tart sayang buat ni sedap ke tak.
Si suami : Abang tak tahu lah nak makan kuih tart ke atau nak dakap sayang ketart-ketart.
Si isteri : waahhh


12. Isteri: abg, syg beli kuih makmur favorite abg ni,jom la makan..
Suami: i xnk makan kuih makmur you,sebab kehadiran you dah cukup makmurkan hati i..
cia..cia..cia..



13. Sewaktu pagi aidilfitri sedang sang isteri menyediakan juadah..
Suami: manisnya.
Isteri: manis ke air tu abg??
Suami: bukan air, tapi awak..
Si isteri tersipu2 malu..


14. Suami: Awak tau apa perbezaan Kuih Bangkit dengan awak?
Isteri: Entah lah...
Suami: Kuih Bangkit cair di mulut, awak cair di hati saya
cia cia cia



15. Abg : sayang2 tahu x beza bunga dgn sayang
sayang : apa dia abg?
Abg : beza bunga nan syg, bunga tu cepat layu tapi syg tetap kekal dalam hati abg smpai akhir nyawa abg tau 
chia chia


Sekian
Selamat hari raya diucapkan maaf zahir dan batin

Via : Selongkar10
Jangan lupa untuk ikuti kami di Facebook / Instagram / Twitter

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post