5 Ciri Baharu Whatsapp Status Diperkenalkan Seperti Mesej Suara, Reaksi Emoji Dll

WhatsApp hari ini telah memperkenalkan beberapa ciri-ciri baharu pada WhatsApp Status. 



Antaranya, ciri mesej suara, reaksi emoji, pratonton pautan dan lain-lain. Korang boleh mengemaskini WhatsApp hari ini untuk menikmati ciri-ciri baharu ini. 

Dalam 5 ciri khas ini, Ciri mana yang korang suka?

1. Private Audience Selector
Pemilih Khalayak Peribadi yang membolehkan pengguna memilih tetapan privasi untuk setiap status yang mereka kongsi.

2. Voice Status
Status Suara yang akan memberi pengguna WhatsApp keupayaan untuk merakam dan berkongsi mesej suara sehingga 30 saat pada status mereka.

3. Status Reaction
Reaksi Status akan membolehkan pengguna bertindak balas dengan pantas kepada kemas kini status daripada rakan dan kenalan rapat menggunakan salah satu daripada lapan emoji

4. Status Profile Rings

Cincin Profil Status untuk Kemas Kini Baharu yang akan dipaparkan di sekeliling gambar profil kenalan apabila mereka berkongsi kemas kini status. Ia akan kelihatan dalam senarai sembang, senarai peserta kumpulan, dan maklumat hubungan, menurut WhatsApp.

5. Link Preview on Status
Pratonton Pautan baharu pada Status akan membolehkan pengguna melihat pratonton visual kandungan pautan secara automatik, sama seperti semasa anda menghantar mesej. "Pratonton visual menjadikan status anda kelihatan lebih baik, dan juga memberi kenalan anda idea yang lebih baik tentang pautan itu sebelum mereka mengklik

kemas kini ini telah mula dilancarkan kepada pengguna di seluruh dunia dan akan tersedia kepada semua orang dalam beberapa minggu akan datang.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post