10 Idea Jenis Partition Dapur Dengan Ruang Lain Yang Cantik & Moden

OPEN KITCHEN—Idea partition dapur terbuka sangat diperlukan apabila ia datang untuk menambah definisi pada susun atur dalaman konsep terbuka anda. Anda boleh menggunakan ini untuk membezakan dapur anda daripada ruang tamu dan ruang makan serta menambahkan sedikit privasi pada dapur anda.


Kenapa Perlu Partition Dapur: 
1-Pengasingan dapur dengan ruang makan dan ruang tamu 
2-Privasi (pssst... dapur berselerak, tetamu tak nampak)

Jadi jom kita selongkar 8 idea partition untuk dapur terbuka anda

1-Jaali Partition 
pembahagi jaali memiliki elemen pattern kerawang dan motif abstrak yang memberi sentuhan klasik pada pembahagi untuk rumah anda.


 
2-Window-Style Partition 
Reka bentuk sekatan tingkap telus untuk dapur memudahkan aliran cahaya tanpa halangan antara dapur dan ruang makan.


3-Glass Partition 
Jika anda lebih suka dapur yang terletak jauh dari ruang makan atau ruang tamu, partition kaca penuh adalah pilihan yang bagus.


4-Collapsible Door Partition
Sekatan boleh lipat tarik tolak ini kelihatan seperti kedai orang dulu-dulu dikembalikan pada ruang dapur. Untuk skema warna, warna yang lebih terang seperti putih berfungsi dengan baik dalam ruang yang ramping.

5-Breakfast Counter Partition 
Ini ialah idea partition klasik yang mudah untuk dilaksanakan. Ia amat berguna di rumah yang lebih kecil, untuk memastikan ruang kosong dan tidak bersepah sambil memberi ruang untuk penyimpanan tambahan.


6-Wooden Partition  
Jika anda mempunyai susun atur konsep terbuka sepenuhnya seperti flat anda ini, maka membina unit partition berbilang fungsi seperti ini akan memberi perkhidmatan terbaik kepada anda.


7-Vertical Garden / Bookshelf Partition 
Reka bentuk ini berfungsi secara halus untuk tujuan privasi separa dalam susun atur konsep terbuka.


8-Modern Flat TV Panel Partition
Jika anda suka mengekalkan hijau dan tumbuh-tumbuhan di sekeliling rumah, idea partition ini mungkin paling menarik minat anda.


9. Open Walls 
Kaca bukan satu-satunya elemen partition yang menjamin ketelusan. Batang aluminium boleh berfungsi dengan baik. Mereka kelihatan estetik sambil membenarkan aliran udara percuma pada masa yang sama. Bukankah kombinasi yang luar biasa?


10. Aluminium Partition 
Buka dinding dapur anda dan gantikannya dengan gentian atau partition kaca untuk mengawasi anak kecil anda semasa anda meneruskan kerja harian anda di dapur.


Cantik kan? menarik dan serba moden untuk buat pembahagi sekatan antara dapur ni.

Kredit : livspace

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post