10 Filem Bollywood Hebat Cukup Rempah Mesti Tonton Sekurangnya Sekali Seumur Hidup

Filem yang banyak memenangi award antaranya Best movie, Best actor, Best actress, Best rekatari dola re dola dalam Anugerah Filmfare Award 2000 menjadi sebab kenapa korang kena tonton sendiri filem-filem hindustan ini.

10. Har Dil Jo Pyar Karega
Kisah dua sahabat baik yang mencintai lelaki yang sama dan salah seorang darinya terpaksa berkorban demi persahabatan mereka. Kau sanggup?



9. Mujhse Dosti Karoge

Kisah tiga sahabat yang secara tidak sengaja jatuh cinta dan terpaksa menyembunyikan hal tersebut hingga di akhirnya terbongkar.


8. Dil Hai Tumhaara

Kisah dua beradik perempuan yang mencintai seorang lelaki yang sama.


7. Hum Dil De Chuke Sanam

Kisah seorang wanita yang berada dalam dilemma di antara seorang suami yang amat mencintai dirinya dengan seorang lelaki yang dicintainya. Rumit bukan?


6. Gupt

Kisah tentang seorang gadis kolej yang jatuh cinta kepada jejaka yang merupakan teman lelaki kepada seorang gadis lain yang memiliki sifat cemburu luar biasa.



5. Yeh Dillagi

Kisah dua beradik yang akhirnya menyimpan perasaan yang sama terhadap seorang model jelita.



4. Devdas

Kisah cinta seorang lelaki terhadap kekasih sejatinya yang sudah menjadi milik orang lain dan pada masa yang sama dirinya digilai oleh seorang wanita lain namun tidak diendahkannya.



3. Dil To Pagal Hai

Berkisar tentang seorang gadis penari yang secara tidak sengaja jatuh hati kepada rakan lelakinya yang langsung tidak mempunyai perasaan terhadapnya. Filem ini membawa penonton memahami bagaimana rasanya cinta bertepuk sebelah tangan.



2. Dil Kya Kare

Mengisahkan tentang seorang suami dan bapa penyayang yang diuji dengan kisah silam yang kembali menggugat hati dan perasaan serta nalurinya sebagai seorang lelaki.




1. Kuch Kuch Hota Hai

Tidak dapat disangkal lagi filem ini terlalu sempurna dari segenap aspek termasuk jalan ceritanya tentang cinta tiga segi yang dikembangkan dengan amat baik. Plot cinta 3 segi di filem ini dihidangkan pada fasa pertama dan fasa akhir seolah anda sedang menonton dua kisah dalam satu filem.


Filem yg cukup rempah ratus 1998.
Semua rasa dan emosi di satukan dlm satu filem.
Filem evergreen sepanjang zaman.
Filem terbaik
Pengarah terbaik
Pengarah debut terbaik
Aktor terbaik
Aktres terbaik
Pelakon pmbantu lelaki n wanita terbaik
Susunan lagu dlm filem trbaik dlam semua anugerah perfileman di India pd thn 1998.
Filem trbaik bg kami skluarga.
Good jobs KUCH KUCH HOTA HAI's team.

Sekian

Kredit : Geng Hindi Malaysia

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post