Contoh Poster Ucapan Salam Maal Hijrah - Selamat Tahun Baru Hijrah 1445H (2023)

Selamat Tahun Baru Hijrah 1445H I Selain daripada ucapan-ucapan yang dikongsikan, anda boleh juga kongsikan poster-poster menarik kepada keluarga, kenalan dan orang ramai sempena Tahun Baru Hijrah 1445H atau awal Muharram kali ini.

Dengan perkongsian poster ini juga, ianya nampak lebih menarik dan meriah, sekali gus dapat menaikkan dan menceriakan tahun baru anda kali ini. Selain daripada ibadah hakiki yang diamalkan, perkongsian perkara baik juga sangat digalakkan.
  

Sempena Maal Hijrah pada tahun baru kali ini, kita boleh sebarkan banyak perkara baik dan pastinya penghijrahan kepada yang lebih baik itu juga penting dan sangat digalakkan dalam Islam. Buatlah perkara baik walaupun sebesar zarah sekali pun.

Senarai Contoh Poster Maal Hijrah Dan Awal Muharram 1445H/2023 Yang Menarik

Berikut merupakan antara contoh poster-poster yang anda boleh gunakan sebagai ganti ucapan sempena Tahun Baru Hijrah 1445H untuk tahun 2023. 

Tahun 1444H berlalu pergi - sebagai umat Islam, saya percaya saudara saudari dan semestinya diri saya sendiri telah melalui perjalanan yang menuntut rasa syukur mendalam atas nikmatNya di samping menteladani banyak kebaikan yang harus dijadikan pegangan.

Meniti tahun baharu 1445H, marilah kita menjadikan peristiwa besar Hijrah Rasullullah SAW sebagai iktibar dan pembakar semangat untuk meningkatkan ketakwaan serta menjadi hambaNya yang lebih baik demi diri, keluarga, masyarakat, agama serta negara. InsyaAllah.
Salam Maal Hijrah. Semoga Allah SWT terus melimpahi kerahmatan buat kita semua



Salam Maal Hijrah Tahun 1445H / 2023M. May the new year bring even better opportunities for self improvement and stronger achievements for all.
 

Salam Maal Hijrah 1445h/2023M kepada seluruh rakyat Malaysia beragama Islam.

 

Selamat menyambut Maal Hijrah, 1 Muharram 1445H bersamaan 19 Julai 2023. Perpaduan Teras Malaysia Madani. Salam ikhlas daripada Pusat Tuisyen Perintis Didik




1 Muharram 1445H | 19th July 2023 As the dawn of a new Muslim year beckons, let us take this opportunity to reflect and work towards improving ourselves for the greater good. May the holy new year be enriched with good beginnings and abundant blessings - Salam Maal Hijrah 1445H



As the new year commences, let the spirit of Maal Hijrah illuminate our path, guiding us towards personal growth, unwavering faith, and a shared sense of togetherness. Salam Maal Hijrah from all of us at Sapura.


Salam Maal Hijrah 1445  Have a blessed Muharram and may your new year filled with growth, blessings and happiness


𝐒𝐀𝐋𝐀𝐌 𝐌𝐀𝐀𝐋 𝐇𝐈𝐉𝐑𝐀𝐇 𝟏𝟒𝟒𝟓𝐇 
Terengganu Football Club ingin mengucapkan Salam Maal Hijrah buat seluruh umat Islam dan peminat kelab ini. Semoga kita semua sentiasa berada dalam kerahmatan Allah SWT serta dapat terus menerus berusaha untuk menjadi insan yang lebih baik dan terbilang disisiNya.


Salam Maal Hijrah from all of us at the New Straits Times


Selamat menyambut Tahun Baru hijrah buat seluruh umat Islam di Malaysia.


Salam Maal Hijrah, 1 Muharram 1445H Semoga tahun baru hijrah menjadikan kita semua insan yang lebih cekal dalam menghadapi ujian yang mendatang, dan saling bantu membantu antara satu sama lain.




Bulan sabit tersenyum ramah, didampingi bintang-bintang nan indah, semoga tahun ini lebih berkah. Salam Maal Hijrah



Salam Maal Hijrah 1445H Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) mengucapkan selamat menyambut tahun baharu Islam 1445H kepada seluruh umat Islam terutama warga bola sepak tanah air. "Perpaduan Teras Malaysia Madani"
 


Salam Maal Hijrah 1445H  dan semoga tahun ini membuka lembaran baharu yang lebih baik buat kita semua, dipenuhi dengan keredhaan dan keberkatan Allah SWT. Insya-Allah.


Salam Maal Hijrah 1445H Semoga tahun yang baru ini menjadi satu permulaan yang baik buat kita sebagai umat Islam. Menjadi seorang yang sentiasa berusaha ke arah kebaikan.


Alhamdulillah today marks the beginning of a New year for we Muslims! Ya Allah you’re the most beneficent and the most merciful,wherever my name is mentioned today and beyond let your grace and your mercy speak for me Salam Maal Hijrah 



Salam Maal Hijrah 1445H Semoga kita sentiasa berusaha untuk berhijrah ke arah kebaikan dengan penuh keimanan dan ketakwaan kepada Yang Maha Esa. Sebaik-baik pengajaran ialah insafnya kita betapa kerdilnya kita tanpa belas kasihan Yang Maha Esa.

SALAM MAAL HIJRAH | 1 MUHARRAM 1445H In conjunction with the arrival of year 1445H, the Johor Darul Ta'zim FC players, coaches and staff would like to wish Salam Maal Hijrah to all fans and Bangsa Johor. Let's pray that we will be blessed to always move forward and continue to stay united in maintaining excellency.


Salam Maal Hijrah.
 

On this auspicious day of Muharram, may Allah bless each and everyone of us with health, wealth, peace and happiness  Salam Maal Hijrah everyone 




Ucapkan Selamat Tinggal Pada 1444H Dan Selamat Datang 1445H. Semoga Tahun Hijrah Ini Jauh Lebih Baik Dari Tahun Lalu, Dan Harapan Bahawa Kita Selalu Menjadi Insan Yang Baik, Salam Maal Hijrah 1445H. 

 

Semoga permulaan hijrah kita di tahun baru ini dapat menjadi titik permulaan untuk melangkah menuju perubahan positif dalam hidup kita.  Salam Maal Hijrah 1445H

 

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post