14 Finalis Bintang RTM 2024 Cungkil Bakat Baharu Industri Hiburan Tanahair

Bintang RTM merupakan sebuah program oleh Radio Televisyen Malaysia (RTM) yang dibuat khas bagi mencungkil bakat-bakat peserta di dalam bidang nyanyian. Walaupun telah wujud banyak program realiti seumpanya, program Bintang RTM tetap mempunyai keistimewaannya yang tersendiri dalam industri hiburan tanah air.


Melalui platform ini jugalah telah lahirnya nama-nama berbakat besar dalam industri hiburan tanah air antaranya Allahyarham Datuk Dahlan Zainuddin, Allahyarham Dato’ Sudirman Haji Arshad, Rosemaria Abdul Hamid, Jennifer Yen, Dato’ Jamal Abdillah, Rohana Jalil, Ramlah Ram, Noraniza Idris, Datuk Aznil Haji Nawawi Ernie Zakri dan banyak lagi, sekadar menyebut beberapa nama.

Bintang RTM bakal kembali bagi musim 2024 setelah kali kali terakhir dianjurkan pada tahun 2018 yang menyaksikan menyaksikan Hariz merangkul gelaran juara.

Senarai 14 Finalis Bintang RTM 2024

1. Hady Huv

2. Azumi

3. Harris

4. Shah Rezza

5. Dhania

6. Scha Nurul

7. Eylia

8. Noy

9. Zizi Safira

10. Akmar Natasha

11. Jon

12. Roxy Ixzy

13. Joy

14. Feka


Konsep & Skim Pemarkahan


Berikut merupakan skim pemarkahan yang baru diperkenalkan oleh pihak Bintang RTM.Vokal (mewakili 80%)
Persembahan dan penampilan (mewakili 20%)
Markah keseluruhan (100%)
Pembahagian markah kepada peserta adalah melibatkan juri profesional atau bebas untuk menilai kemantapan vokal, persembahan serta penampilan peserta. Berikut merupakan penilaian yang baru diperkenalkan oleh pihak Bintang RTM.Panel penilai juri atau bebas lantikan RTM (100%).
Teknologi SMS (Untuk menarik perhatian daripada penonton)

“Berjuta bintang menyanyi, ku diantara yang satu, mungkin cahaya dan impianku, di sini gemilang”
Persaingan mereka belum berakhir di sini.. mereka akan meneruskan perjuangan esok untuk peringkat yg seterusnya!! Tahniah Top 30 BRTM2024 dan selamat berjaya.

Boleh saksikan setiap sabtu langsung di rtmklik.rtm.gov.my bermula jam 2 petang

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post