12 Biodata Peserta Finalis Akademi Fantasia 10 (AF2013)

Akademi Fantasi 2013, AF2013 Akademi Fantasia 10 kini kembali bersiaran menemui penonton pada setiap sabtu jam 9.00mlam menerusi siaran Astro..

AF2013 kembali

Kini dengan konsep baru, tema yang baru cikgu yang baru serta tenaga pengajar yang baru... AF2013 meyenaraikan barisan peserta baru yang bakal berentap bagi menggongol gelaran juara.

Antara selebriti yang hadir ke audition Asfan, Isz, Arja Lee, Fida berjaya disenarai pendek dalam senarai peserta tapi tidak berjaya sehingga menjadi finalis..

Selepas sesi audition yang menjengah ke seluruh Malaysia Sabah, Penang, Sarawak, Johor Bahru dan KL, Selangor, 12 orang telah tersenarai sebagai Finalis AF2013... 

Siapakah agaknya mereka...??? Jom selongkar

1. AISYAH
Nama Penuh Nur Aishah Binti Aziz
Profesion Terkini Pelajar
Saya Seorang Yang 
Senang menangis . Positif . Senang bergaul . Ceria . Suka bercakap . Manja
Apa Yang Saya Suka
Ribena .Asam Pedas . Fazura . Indie . Biru & Putih .Yuna 

2. AZHAEL
Nama Penuh Hal Husaini Bin Razmi
Profesion Terkini Jurugambar
Saya Seorang Yang 
Periang . Suka bergurau . Bersederhana . Tidak suka memandu . Takut lipas . Mementingkan keterampilan diri . Cepat gelabah jika melakukan kesilapan
Apa Yang Saya Suka
Jus Tembikai , Makanan yang pedas, Pop, Brian Mcknight, Ryan Reynold . Merah & Hijau

Nama Penuh Mohd Azhar Bin Osman
Profesion Terkini Pelajar
Saya Seorang Yang 
Permah  .Panas Baran . Mencintai alam sekitar . Pembersih .Tidak suka kotor dan bersepah . Seorang yang kelakar . Kuat berpeluh
Apa Yang Saya Suka
Rasberi  . Sambal udang . Irama Malaysia .V.E . Erin Malek . Hitam & Merah

3. DARREN
Nama Penuh Chin Teik Meng
Profesion Terkini Pengurus Restoran
Saya Seorang Yang 
Optimistik . Berpegang pada prinsip . Mempunyai motivasi diri yang kuat . Rendah Diri . Sopan Santun . Pendiam
Apa Yang Saya Suka
Air Mineral . Mee . R&B . Leonardo Dicaprio . Faizal Tahir . Merah

4. IMAN
Nama Penuh Muhammad Ikhtiman Bin Che Ismail
Profesion Terkini Berniaga
Saya Seorang Yang 
Penyabar . Periang .  Ingin tahu sesuatu yang baru . Peramah .  Suka melawak . Panas Baran
Apa Yang Saya Suka
Coklat . Masakan Melayu dan Thai .Balada  . Awie . Rosyam Nor . Merah & Hitam

5. SANI


Nama Penuh Kamsani Bin Jumahat
Profesion Terkini Penyanyi Sambilan


Saya Seorang Yang 
Penyabar . Positif . Optimistik . Mencuba sesuatu yang baru . Peramah . Susah bangun pagi
Apa Yang Saya Suka
Minuman berkabornat . Lontong . Blues . James Brown . Aaron Aziz  .  Hitam & Putih

6. SUHADA

Nama Penuh Abdul Suhadah Bin Unding
Profesion Terkini Bekerja di sektor swasta


Saya Seorang Yang 
Pemalu . Rajin . Pendiam . Suka belajar perkara baru . Obses dengan kamera 
Apa Yang Saya Suka
Jus Lobak  . Ayam Goreng  . Slow Rock .Bruno Mars . Brad Pitt . Hitam

7. NONA

Nama Penuh Rasmawatie Binti Mohd Thamrin
Profesion Terkini Pelajar
Saya Seorang Yang 
Periang  . .Penyabar . Suka menghiburkan rakan-rakan . .Peramah .Sensetif .Suka menyanyi
Apa  Yang Saya Suka
Masakan ibu . Akustik .  Ziana Zain . Fizo Omar  . Hitam&Coklat 

8. IRMISA


Nama Penuh Irmiza Binti Sahabuddin
Profesion Terkini Pelajar


Saya Seorang Yang 
Penyabar  . Ringan Tulang .  Periang . Sensitif .  Penyayang .Matang . Pelupa
Apa Yang Saya  Suka 
Milo Ais . Nasi Ayam . Tradisional .Jaclyn Victor . Nabila Huda . Biru & Hitam . Nama Penuh Irsa Binti Sahabuddin . Profesion Terkini Pelajar
Saya Seorang Yang 
Prihatin . Bertanggungjawab .  Degil . Sensetif . Penyang . Berdikari . Kurang Sabar 
Apa Yang Saya Suka
TehAis . Masakan Baba . Balada . Hazama . Brone Palare .  Hitam&Putih

9. NABILA

Nama Penuh Nur Nabila Binti Mohd Razali
Profesion Terkini Pelajar


Saya Seorang Yang 
Suka senyum . Kelihatan sombong jika bersorangan. . Suka berkawan . Menyanyi . Suka melukis . Takut Hantu
Apa Yang Saya Suka
Suka Barli Ais . Masakan Ibu . Jazz . Adele . Isla Fisher . Putih 

10. INDAH
Nama Penuh Siti Ruhailah Binti Hussein
Profesion Terkini Pembantu Peribadi


Saya Seorang Yang 
Penyayang . Manja . Sensetif . Suka Ketawa .  Mudah patah semangat
Apa Yang Saya Suka
Minuman panas . Masak lemak cili api .Ballada . Judith Hill . Johan Raja Lawak . Warna Pastel

@FaizulAF2013 dan @AmiraAF2013 layak untuk terus mara dan bakal mewarnai #AF2013

2 peserta yang berjaya di serap masuk menerusi konsert prelude #AF iaitu Amira & Faizul melengkapkan senarai barisan 12 finalis AF.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post