Nasi Lemak Gay Dan 4 Jenis Nasi Lemak Ini Viral..!!!

Ada pelbagai jenis nasi lemak dengan lauk dan ada terlalu banyak peniaga nasi lemak sama ada dari restoran, hotel ataupun di tepi jalan. Namun, apa yang menarik kali ini adalah cara peniaga nasi lemak mempromosikan nasi lemaknya, dan ada yang sampai tular, trending dan menjadi bualan di media sosial.

1. Nasi Lemak Gay
Kemunculan banner "Nasi Lemak Gay" di Malaysia menimbulkan banyak kritik pedas para netter.
Hal ini dianggap berlawanan dengan budaya timur yang dipegang negara tersebut.
 Setelah menuai banyak gunjingan masyarakat, akhirnya sang pemilik Adi Yusuf angkat bicara.

"Orang terlalu cepat mengambil keputusan. Kata "gay" tidak ditujukan untuk homoseksual, namun merupakan akronim dari tokonya - Gerai Adi Yusuf," katanya pada The Star Online.

"Ini adalah aku, namaku. Ini dalah yang sedang saya urus sekarang dalam industri makanan," kata Adi.



Ceritanya bermula saat pria 33 tahun ini menjajakan makanannya di stasiun bahan bakar Petronas Taman Segar di Cheras pada Januari, tapi hanya membuat banner Nasi Lemak Gay pada hari Selasa.

"Aku membuka toko pada jam 7:10 pagi dan menutupnya pada 8:45 pagi. Selama periode pendek itu, seseorang telah mengambil gambarku dengan banner dan menjadikannnya viral di internet," katanya.

Setelah itu Adi memperoleh banyak pesan di pagi harinya, dan ia mengaku terkejut.



Teruskan Selongkar...


2. Nasi Lemak Pondan
Nasi lemak Pondan yang menjadi viral pada ketika ini membuat pengusahanya Jojie Kamaruddin tidak menang tangan untuk menguruskan perniagaannya.
 
 Sepanjang 11 hari kedai Nasi Lemak Pondan ini di usahakan, beliau berjaya mengutip keuntungan sebanyak Rm1000 sehari.





“Dekat Malaysia ini buka semua boleh terima pondan ini, walaupun you ini belajar tinggi bukan senang nak terima disebabkan kita punya gender.




3. Nasi Lemak Anak Dara

Fenomena Nasi Lemak Anak Dara ini agak besar hinggakan ia turut disebut sewaktu pembentangan Bajet 2017 oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Yang penting, rasanya sedap hinggakan ramai pelanggan sanggup beratur untuk membelinya.

  
4. Nasi Lemak Spiderman
Dengan berbekalkan kostum spiderman yang berharga RM500, sudah pasti ia menarik perhatian ramai orang. Lokasinya tidak menentu kerana dijual secara carboot sekita kota bharu.


Jualan nasi lemak yang berharga RM2 sebekas ini kadangkala mencapai 500 bekas. Ternyata keunikan cara mempromosi nasi lemak ini menurut Zawawi Ghazali selaku pemilik Nasi Lemak Spiderman.



5. Nasi Lemak Pink Qu Puteh

Menerusi page Dato Seri Vida Fans di laman sosial Facebook, satu video pendek berdurasi 30 saat memaparkan DSV kini mempromosikan ‘produk’ terbaharu keluaran syarikatnya iaitu ‘Nasi Lemak Pink’.



Menurut DSV melalui video tersebut, ‘Nasi Lemak Pink’ itu akan dijual olehnya di sekitar simpang tiga Janda Baik, Pahang.


“Siapa yang nak rasa nasi lemak saya. Yang kebetulan lalu di simpang 3 Janda Baik… Boleh singgah beli… Nasi lemak pink saya.

“So siapa nak rasa nasi lemak saya yang pasti mengancam dap erhhhh. Bolehlah ke simpang 3 Janda Baik,” katanya.


Kredit : mynewshub, kakishare, the star

No comments

Powered by Blogger.