11 Langkah Mudah Buat Cheesekut Yang Viral Serius Mengiurkan..!!!

Cara buat cheesekut ni memang mudah jee.. Tak perlu korang nak kena kukus dengan alat pengukus atau guna oven bagai.

 Resipi Cheekut Mudah

Resepi cheesekut ini sangat terkenal dan amat mudah sekali untuk dibuat. Pelbagai variasi cheesekut boleh didapati seperti oreo cheesekut, milo cheesekut dan crunchcy cheesekut.



Bahan-bahan resepi cheesekut cara mudah dan sedap;
  • Cream cheese 250 gram (  guna brand Tatura)
  • ¾ tin susu pekat yang saiz kecil (@secukup rasa-manis)
  • Biskut cream cracker (guna brand Luxury Original- biru)
  • Susu kotak kecil 250 mL (guna brand HL)
  • Nestum
 Bahan-Bahan Cheesekut

Cara-cara masakan resepi cara cheesekut mudah dan sedap;


1. Masukkan Cream Cheese

2. Masukkan Susu krimer
3. Kacau adunan

4. Tambah 1/5 Cawan Susu Segar
5. Kacau Adunan

6. Celup Biskut Cream Cracker

7. Sapukan Adunan Lapisan
 8. Taburkan Nestum

9. Ulang Step 6-8

10. Hancurkan Lebihan Biskut

11. Simpan Selama Beberapa Jam
12. Siap untuk Dihidangkan
Mudahkan..Memang lengkap lah step-step buat cheesekut ni...anak-anak pun boleh ikut tolong

 
Nak lebih details boleh tengok video ni.


Selamat mencuba!

8 comments

Unknown said...

Terbaik

Alia said...

Resepi yang menarik dan mudah. Saya akan cuba buat sendiri nanti. Terima kasih atas perkongsian.

tasneem shah said...

pasti akan mencubanya di masa terluang, terima kasih kerana berkongsi

Unknown said...

Nice. Sy Sk try. Tq Tq share naa.

Allyna said...

Dah buat dah serius sedap.. tq for recipe

dds said...

Dah try ni. best.

dds said...

boleh tengok kat youtube.com

Aliyana said...

Saya dah cuba buat..memang menjadi. sedappp sangat
Senang je buatnya
Tq Share

Powered by Blogger.