18 Himpunan Iklan Raya Aidilfitri Terbaik 2018 Yang Meruntun Mood Lebaran

Tahun ini seperti kebiasaan banyak video iklan raya menarik yang dihasilkan dan mula meniti di bibir netizen. Jika tahun lepas video raya TNB paling disebut-sebut kerana membawa mesej yang cukup bermakna, tahun ini agak-agak video raya apa yang menarik?



Susah jugak sebenarnya nak pilih yang mana paling best sebab hampir kesemuanya perfect! Jom kita saksikan 15 iklan raya terbaik tahun ini.


  
1. Astro - Gaya Raya Paling Ori  

Adakah tragedi kasut terbang bakal berulang? Mampukah Wak Nik tampil ori tahun ini? Apakah kaitan Wak Nik dan Sabri Yunus? Rungkai segalanya dalam video ini!

2. Malaysia Airlines – Ops Lip Lap Raya 
Welcoming others with warmth and sincerity. This is Malaysian Hospitality. As Malaysians, our traditions of warmth and sincerity lie at the heart of who we are.

3. Lazada – Buah Hati Raya 

Lazada mempersembahkan kisah Pak Lan yang sudi mengharungi pelbagai cabaran demi kasih sayang untuk isterinya, Mak Ngah. Selamat Hari Raya diucapkan kepada semua yang menyambut.

4. Petronas – Misi Riuh Raya 
Bila kita sekeluarga sepakat, Hari Raya pasti lebih meriah! #MisiRiuhRaya #PETRONASRaya2018 #festive


5. Samsung - Raya Last minit 
Lihat betapa #senangnyaraya apabila Samsung menjadi Hero dalam situasi raya last minit! Saksikan aksi hebat Laila dan suaminya mengemas rumah di saat-saat genting!  
  

6. KFC – Dendam Adam  
Abang - 1, Adam – 0. Raya ini, Adam nekad untuk menewaskan Abang. Niat telah dipasang, strategi telah dirancang. Adakah Adam akan berjaya?


7. Telekung Siti Khadijah  
Apakah dilema antara Ruby dan ibu mertuanya? Saksikan video penuh ini eksklusif dari Telekung Siti Khadijah.    
moral of the story : sentiasa hormati orang tua especially ibu dan bapa, jaga tutur kata dan jangan malu untuk meminta maaf...selagi mereka masih hidup. hargailah ibu dan bapa kita...good job SK and team!

8. Setia – Setia Di Sampingmu   

9. Oppo – Setulus Kasih Disisimu   

10. Traveloka – Kuih Habuk Mak 

This Raya, we make traveling to your loved ones a whole lot easier.  Selamat Hari Raya Aidilfitri from all of us at Traveloka.

11. Yakult – Geng Sakat Raya  
Adat adik beradik weh. Apa2 mesti berebut semua. Even nak picit kaki bapak pun berebut. Tapi tu lah air dicincang takkan putus. Hari ni gaduh mcm nak gempa rumah esok dah baik semula dah

  

12. DBKL – Janji Amin 
"Hari Raya masa untuk bersama tetapi untuk yang lain, komitmen harus diteruskan". _Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin . #DBKLRaya
  

13. Prudential – Team Raya Merah 
Tak sah raya kalau tak ada drama keluarga, kan? Nak tahu apa yang berlaku pada Ridwan? Ketahui segalanya dalam video ini!
  

14.  Mobile – Raya Bestsama   

15. Watsons - Misi Khas Raya
Adakah Munira betul-betul faham apa itu makna Raya sebenar? Saksikan filem Raya kami dan kongsikan kisah yang menyentuh hati ini!



16. Habib - Dalam Hati Opah
Apakah yang sebenarnya dalam hati Opah? HABIB mempersembahkan kisah tentang ketulusan rantaian kasih. #RantaianKasih 



ade ke sesiapa kat sini yang dibesarkan atuk/nenek? mesti korang sayang diorang gila2 kan?





16. Astro Ceria - Cerita Ceria Raya "Sabri Yunus"  

Cerita Ceria Raya Sabri Yunus atau dikenali sebagai Pok Ya menampilkan kisah yang diinspirasikan oleh beliau ketika zaman kecilnya.
  

17. TM - Mak Cik Bawang 
Sekarang bawang telah dikupaskan. Barulah kita tahu, sebenarnya sanak saudara bertanya bukan untuk menyibuk tetapi sebagai tanda sayang dan ambil peduli.


18. Blancheur - ARJANA
 Apakah kita akan terus bersyukur andainya hilang nikmat yang kita miliki sekarang? BLANCHEUR mempersembahkan ARJANA. Sebuah kisah yang meraikan kekuatan wanita, kasih sayang ibu, dan erti sebuah pengorbanan.


Setiap iklan mengandungi mesej yang tersembunyi... Nampak lah iklan sekarang aksinya lebih mengancam macam filem stunt dah... dari segi sinematografi memang terbaik.


Untuk paparan Koleksi Iklan Tahun Sebelumnya

Klik Sini : Koleksi Iklan Raya 2017

Klik Sini : Koleksi Iklan Raya 2018


Keep the good work
Selamat hari Raya

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post