Cara Mudah Buat Prank Kucing Dengan Cicak Tiruan Melekat Pada Dinding Rumah

Buat mereka yang bela kucing mungkin anda pernah lihat perilaku kucing anda ketika dia melihat cicak di dinding, mulut nya nganga mingkem seperti terpaku, terpana ada juga seperti mau terkam cicak itu.



Kucing di habitat semulajadinya suka memburu, jadi perlakuan memburu adalah berasal dari nalurinya, walaupun ia tidak pernah belajar memburu jika ia dibesarkan secara indoor (dalam rumah). Kucing akan memburu dan membawa pulang habuan perburuan itu ke sarangnya (dalam kes ini, rumah anda) untuk dikongsi bersama atau dijadikan hadiah kepada ahli keluarga yang lain.
Sebenarnya perlakuan ini adalah satu penghargaan kepada anda kerana kucing anda menghargai anda sebagai ahli keluarganya! Antara cara untuk mengelakkan hal ini ialah memakaikan kolar berloceng supaya "haiwan buruan " akan menyedari kehadiran kucing anda dan ia sempat lari.

 Satu lagi cara ialah anda boleh menyorokkan makanan kegemarannya ( asalkan ia masih boleh mencium bau makanan tersebut) atau mainan kegemarannya untuk kucing anda mencarinya dan menggalakkan sifat berburu tadi.



Jadi ada satu trik, cara nak prank kucing anda dengan permainan ini mengembalikan sifat memburunya, lihat sendiri reaksi kucing anda bagaimanakah agaknya.

Bahan-Bahan Prank Cicak
  • Cardboard 
  • Pen marker
  • Shape Cicak ditekap / boleh lukis just tiru je janji ada bentuk cicak
  • Selotip

Cara Penyediaan
Gunting ikut shape cicak dan tampalkan di dinding 


Reaksi yang diterima mungkin berbeza setiap kucing
ada yang memerhatikan sahaja


Siap panggil geng lagi


Haa selamat mencuba!
sesuai lah musim PKP ni takde apa buat tu boleh cuba. 

Sekian.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post