Siapa IshowSpeed Sebenarnya Yang Tiba-Tiba Viral? Ini Fakta Menarik Tentang Speed

IShowSpeed / speed atau nama sebenarnya Darren Watkins Jr (lahir 21 Januari 2005) merupakaan seorang Youtuber gaming yang berasal dari Amerika. Dia dikenali kerana variasi watak spontan dan gila-gila ketika bersiaran langsung memainkan berbagai permainan video seperti Roblox, Fortnite,  FIFA, Talking Ben dan juga Valorant.
 

Personaliti Speed yang terkenal dengan karakter yang sangat bertenaga, tidak dapat diduga dan sering bersifat komedi sewaktu bermain game sering dijadikan meme dan di kongsikan kebanyakan orang di TikTok dan X yang langsung membuatkannya popular. 
 





Dia mula dikenali peminat bola sepak lantaran aksi bersahajanya ketika bermain bola sepak Youtube Allstars melawan Sidemen Charity match yang diadakan untuk kegiatan amal.

Speed juga mengidolakan Pemain bola sepak ternama Cristiano Ronaldo yang bermain untuk negara Portugal dan telah mendedikasikan sebuah lagu berjudul "Sewey" untuk idolanya yang merujuk kepada aksi meraikan ikonik "siu" milik Ronaldo.


Youtuber & Streamer iShowSpeed raih 4.5 juta tontonan dalam masa 5 jam sahaja selepas beliau melakukan 'live stream' tersebut di Youtube miliknya berkenaan lawatannya ke sekitar Kuala Lumpur, jalan-jalan di Bukit Bintang terserempak Lucinta Luna, Makan Nasi goreng Uncle Roger. mencuba burger Ramly.
  

Setakat ini, Ishowspeed memiliki 24.3M followers di Instagram, 343Kfollowers di Twitch, 20.2 juta follower di Youtube. 


Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post