Breaking News
recent

12 Biodata Finalis Pencetus Ummah Musim 2015..!!!

Pencetus Ummah adalah sebuah program realiti Islamik yang mencari penceramah yang 'versatile' dan menarik. Peserta lelaki Muslim dari seluruh pelusuk negara bakal berentap untuk dinobatkan sebagai Juara Pencetus Ummah 2015.

http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html

Pencetus Ummah 2015 akan diacarakan oleh Ustaz Haji Zulkefli Hamat dan Haji Shamsul Ghau Ghau
http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html

http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html


Pencetus Ummah 2015 menampilkan peserta dengan pelbagai latar belakang, ada yang sado, ada yang pengusaha pizza, ada yang tukang masak, ada yang ahli muzik dan macam-macam lagi latar belakang para peserta Pencetus Ummah 2015. Namun, mereka mempunyai matlamat yang sama iaitu untuk menyebarkan dakwah.  


1. PU Zaid
Abdul Zaid Bin Abdul, Tawau Sabah, 30 Tahun
http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html

 Teruskan Selongkar...


2. PU Abu
Muhammad Abu Sufyan, Kuala Lumpur, 21 Tahun

http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html

3. PU Alen
Mohd Azlan Bin Ahmad, Pulau Pinang, 33 Tahun
http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html

 4. PU Amin
Mohamad Amirul Amin Maula Lokman Hakim, Perak, 25 tahun
http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html

5. PU Angah
Abdul Hafiz Bin Mat Radzi, Kuantan Pahang, 28 Tahun

http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html

6. PU Merico
Merico Bin Achenk Abdullah, Kuala Lumpur, 29 Tahun
http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html

7. PU Muhsin
Muhsin Bin Ahmad, Negeri Sembilan, 27 Tahun
http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html

8.  PU Adek
Adek zuhaimei Bin Ismail, Singapura, 33 tahun
http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html

9. PU Hilmi
Muhammad Azhar Hilmi Bin Mohammad Fadzil Sik, Kedah, 23 Tahun
http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html

10. PU Ramadhan
Muhammad Ramadhan Jamalludin, Johor Bahru, 19 tahun

http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html

11. PU Syed
Syed Mohd Bakri, Pahang, 33 tahun

http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html

12. PU Taha
http://selongkar10.blogspot.my/2015/10/12-biodata-finalis-pencetus-ummah-musim.html


Saksikan Mimbar Pencetus Ummah mulai 15 Oktober 2015, setiap Khamis 9.30 malam di Astro Oasis (saluran 106) dan Maya HD (saluran 135)

6 comments:

Anonymous said...

sudah tinggal 10, siapakah juaranya? sama2 kita nantikan sehingga ke hujung...... nak #puzaid menang jadi juara boleh..... huhu

Anonymous said...

Susah nak cari yg x hebat....sume terbaik cume nasib x bersama meke....semoga berjaya

Anonymous said...

Tenang mdgr kelembutan suara ustaz Ebit Lew...
Bercahaya2 tengok wajah ustaz...
Terasa insaf & juga sayu bila mlihat wajah & mdngr kata2 ustaz...
Beliau mudah tersentuh & mengalirkan air mata dgn keluhan & masaalah ummah sampai diri ini juga tersentuh mudah tersentuh...
Setiap ceramah beliau tidak pernah menghukum dan sentiasa bersangka baik...
Ceramah2 sentiasa diselitkan dan menyentuh tntg soal hati (iaitu tasawuf hati)..
Ceramah beliau juga sentiasa mengingatkan tntg Rasulullah & sunnah baginda...

Anonymous said...

Saya tertunggu2 kenapa program PU tidak menjemput Ustaz Ebit memberikan tazkirah ringkas.. Mkin PU2 dapat belajar cara penyampaian yg diberikan.. Sedikt perbezaan dr program realiti yg lain.. Sekadar pandangan..

Nur Shah said...

Tahniah utk program pencetus ummah buat kali ke3..

Tapi spt ada yg xkena..

1. Pakaiannya - spt kata Ust. Ebit Lew bhw ustaz skrg dh tak pakai kopiah ke? Inilah masa nya peserta2 PU3 nak promosikan pakaian Sunnah Rasulullah s.a.w, sekurg2nya dgn memakai kopiah.

2. Selingan lagu - banyak lagi lagu nasyid dr kump2 nasyid di Malaysia ni, kenapa perlu dijemput artis yg dah sllu kuar kt rancangan2 tv dan radio? Takut tak dpt sambutan ramai dr penonton ke??

3. Kurangnya perkongsian ttg kisah hidup Nabi dlm setiap penyampaian peserta-peserta.

Saya rasa terkilan, rasa macam tgk rancangan hiburan plak.. Tau lah tenaga pengajarnya org AF (kak ogy tu) takkan Pencetus Ummah ni pn nak di'AF' kan..

Sedih, kecewa, terkilan

Shah said...

PU Zaid pnyampaiannya berpegang pd cara Rasulullah saw berdakwah yg mn kelembutan dlm tutur bicara sprt yg Ustaz Ebit Lew nyatakn prinsip berdakwah mulakn Dgn nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Sulami dgn rs kasih sayang dlm berdakwah. Satu2nya PU yg membawa audience mgimbau tentang keperibadian Rasulullah saw yg hanya tidur di atas pelepah Tamar baginda hanya mkn roti yg keras. Subhanallah kerinduan pd Rasulullah saw membuat hati sebak seketika. Trm ksh PU Zaid dan Mualimnya PU Hafiz.

========================================================================================== ✔ Selongkar10 ~ Pelbagai Info Menarik Dalam Bentuk Angka =================================================================================
Selongkar10. Powered by Blogger.