10 Video Motivasi Dari Selegram Slurpee_Crank Yang Membuka Minda

Sebagai manusia yang menjalani kehidupan tentunya kita tidak lepas dari berbagai macam masalah. Masalah memang tidak dapat diagak dan kadangkala datang dalam berbagai bentuk yang sentiasa membuat hidup kita semakin sulit.

Terkadang kita membutuhkan kata-kata motivasi hidup dari orang-orang terdekat kita untuk sentiasa membuat hidup kita lebih semangat.  


Kalau tak dari orang terdekat mungkin orang yang dikenali, Scroll-scroll instagram dan juga media sosial lain sekali banyak pula yang share video dari seorang pemuda dengan id Slurpee_crank, yang petah berkata-kata dan berkiaskan tentang sesuatu dalam menceritakan sesuatu menarik untuk dihabiskan tontonan dan dikongsikan kerana isi / content yang sangat membina.


Jadi apa yang menariknya,  jom kita selongkar video kata-kata yang sangat

Terlupa Bahagia
Sikit sikit lama lama jadi bukit. just untuk mengingatkan sahabat sahabat dan diri aku sendiri yang kadang terlupa untuk faham erti bahagia.



Rumah Kosong
Something, that i've said to one girl. Yang jumpa aku, dan cakap yang dia rasa kosong dengan kehidupan dia. And then aku tanya kenapa, dan jawapan dia agak mengejutkan aku




Puzzle Perhubungan
I want to take some time, untuk be thankful kepada semua yang watch my videos, and support me. 



Langit Dan Awan
I've been asked about anxiety, depression, overthinking. Here is my answer, in a bigger scope.




Seminit Perspektif
I've been asked about, the tactical ways of "melupakan seseorang, ataupun sesuatu" - but here is me, 



Break UP Reality
I dont believe in making a thread dekat twitter, exposing about how he/she's leaving you. Because bagi aku, its about micro and macro terms. 



Impressed your Crush
The biggest chances to get "the right one" to eventually likes you, is by being your authentic self. 



Orang Kutuk Kita
Always have perspective, maksud aku things yang hang boleh control, dan thing yang hang tak boleh. You can control yourself from raging and spread even more hate towards yourself.



Crushing & Rejections 
Dalam kefahaman aku, as a teenagers. Aku tak rasa hang takut untuk luahkan perasaan hang kepada seseorang, it was more kepada, ketakutan hang untuk deal dengan the "after effect" ataupun rejections.



Moving On


“Jangan pernah menyerah ketika Anda masih mampu berusaha lagi. Tidak ada kata berakhir sebelum Anda berhenti mencoba” - Brian Dyson
Something kan video nya, teringat kat matlutfi yang pernah viral dengan video2 macam ni.
Keep da good work Slurpee_Crank - Pelapis matlutfi sepertinya ni.

Kredit : Slurpee_Crank

1 Comments

Apa Kata Anda?

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Hương Lâm chuyên cung cấp máy photocopy và dịch vụ cho thuê máy photocopy giá rẻ, uy tín TP.HCM với dòng máy photocopy toshiba và dòng máy photocopy ricoh uy tín, giá rẻ.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post